2 mai 2017

Leguma miraculoasă care REGLEAZĂ NIVELUL ZAHĂRULUI în SÂNGE, ÎNTĂREȘTE SISTEMUL IMUNITAR, MENȚINE SĂNĂTATEA OCHILOR și a PIELII

Deşi puţin cunoscute la noi, bamele, sărace în calorii, dar bogate în nutrienţi, au efecte miraculoase pentru organism, fiind o sursă incredibilă de vitamine şi minerale esenţiale. Sunt recomandate în special femeilor gravide, pentru că au în compoziţie o cantitate esenţială de acid folic.






La aspect, bamele seamănă cu fasolea păstăi, au gust asemănător cu vânăta sau sparanghelul şi au efecte miraculoase pentru întreg organismul. Sărace în calorii, dar bogate în nutrienţi,acestea pot fi folosită în curele de slăbire, precum şi pentru menţinerea sănătăţii tractului gastrointestinal şi reglarea nivelului de zahăr în sânge. 

“Deşi este mai puţin folosită la noi, această legume are proprietăţi extraordinare datorită conţinutului său de vitamine. Este bogată în vitaminele A, C, B1, B2, B9 şi în minerale precum calciu, magneziu, potasiu şi zinc. Este bogată în antioxidanţi, inclusiv betacaroten şi luteină, care ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi la îmbunătăţirea vederii. Datorită conţinutului de vitamina C, întăreşte sistemul imunitar, prevenind îmbolnăvirea”, spune Denisa Zaharia, medic de familie.

Bamele conţin acid folic, aşa că sunt indicate viitoarelor mămici, acidul folic ajutând la dezvoltarea sistemului nervos al fătului, mai spune specialistul 

Ce şi cum consumăm de la bame?


De la bame pot fi consumate florile (în decoruri, salate) şi capsulele tinere, care nu măsoară mai mult de 10 cm. Acestea pot fi tăiate rondele sau alte forme şi adăugate spre sfârşit în supe, ciorbe, tocăniţe, preparate la aburi (întregi sau secţionate transversal), adăugate la murături, coapte, folosite pentru îngroşarea sosurilor şi supelor (4 bame/litru de lichid). Bamele se înmoaie foarte repede şi nu necesită preparare de lungă durată. Se combină excelent cu roşii.

Un exemplu ar fi tocaniţa rapidă, consumată şi pe post de zacuscă. Se înmoaie ceapa în apă, se adaugă rondele de bame şi cubuleţe de roşii decojite, se lasă pe foc potrivit 5-10 minute, se adaugă sare dupa gust şi verdeţurile preferate, se stinge focul, se adaugă puţin ulei de măsline şi usturoi pisat. 

Cinci motive să mânânci bame 


1. Ţin diabetul sub control.

Experşii susţin că s-a constatat în urma unor teste că fibrele superioare, regăsite în bame, ajută la stabilizarea glicemiei, micşorând rata la care zahărul este absorbit din tractul intestinal. 

2. Efect antioxidant si antiinflamator. 

Acestea pot să trateze constipaţia, ulcerul gastric, curăţă colonul. Bamele hidratează datorită compusului lor mucilaginos şi, în plus, oferă suport pentru tratarea ulcerului gastric şi neutralizarea acizilor, deoarece sunt foarte alcaline.

3. Un bun laxativ.

Au calităţi de laxativ şi pot să cureţe intestinul gros, calmând simptomele intestinului iritabil. Pe de altî parte, trebuie spus că mucilagiul din bame diminuează nivelul de colesterol şi acidul din bilă, eliminând astfel toxinele prin filtrarea ficatului. 

4. Tratează afecţiunile respiratorii. 

Ca urmare a conţinutului ridicat de mucilagii, acestea au şi proprietăţi emoliente, fiind recomandate în afecţiuni respiratorii precum astm, bronşite sau traheite. 

5. Menţin sănătatea ochilor, a pielii şi a membranelor. 

Mai multe cercetări arată faptul că bamele previn cataracta datorită conţinutului de vitamina A. La aceste legume, boabele conţin grăsimi nesaturate, sănătoase, cum ar fi acidul oleic – un acid gras monosaturat de tip Omega-9 şi acid linoleic de tip Omega-6. Acestea se pot consuma după prăjire sau pot fi folosite ca surogat de cafea.

Sursa: adevarul.ro
loading...
Site-ul www.sanatoszidezi.ro conține informații care au caracter pur informativ și nu înlocuiesc sub nicio formă consultul medical sau diagnosticul de specialitate.
Consultarea medicului este singurul mod prin care afecțiunile de care suferiți pot fi tratate.

Urmăriți-ne prin Email

Articole recente

recentposts

Articole aleatorii

randomposts