10 martie 2017

4 otrăvuri albe pe care le mănânci în fiecare zi! Vezi cât de grave sunt consecinţele

Zahar, faina, sare si lapte. Sunt nelipsite din dieta noastra, iar unii nutritionisti le numesc otravuri albe, din cauza efectelor care uneori pot fi dezastruoase. Iata de ce trebuie sa le consumi tot mai rar:






1. Zaharul rafinat


Inca de cand suntem mici asociem momentele de fericire cu ceva dulce, fie ca este o bomboana, o inghetata, o prajitura. Ca adulti, continuam cu aceasta asociere si consumam si mai mult zahar. Este de ajuns sa te gandesti ca 10% din renumita bautura neagra cu eticheta rosie este zahar pur.

Nici un adult nu are nevoie de atata zahar. Pentru propria alimentatie ar fi de ajuns sa te deprinzi sa consumi alimente bogate in carbohidrati complexi, spre exemplu fructe, legume si cerealele integrale, care contin mari cantitati de vitamine si minerale puse la dispozitie pentru organism.

Carbohidratii complecsi sunt alimente foarte bogate in energie si substante nutritive pentru corpul nostru, spre deoasebire de carbohidratii simpli - prajituri, produse de patiserie, bomboane, etc care cresc rapid nivelul de zahar din sange.

Este de ajuns o simpla bomboana pentru ca glicemia ta sa creasca rapid, la cote alarmante. Asta aduce o stare de urgenta in organizmul tau care este constrans sa secreteze insulina pentru a elimina zaharul in exces. Daca continui constant sa introduci zahar in organism risti sa faci boli grave precum diabetul.

Alte efecte vizibile ale consumului de zahar: 

- stari de oboseala

- capacitate de concentrare redusa

- ceata mentala

- fluctuatii ale nivelului energetic in timpul zilei

2. Faina alba


In cartea lui Barry Sears "Zona", autorul explica ca corpul nu descompune eficient produsele pe baza de faina alba, rafinata pentru ca inca nu s-a adaptat la aceasta inventie moderna a anilor 50.
Asadar cand mancam paine, sandvisuri sau alte produse fainoase, in organism se formeaza o masa glutinoasa care cauzeaza somnolenta si constipatie. Este de ajuns sa consumam produse din cereale integrale, care nu numai ca pastreaza mult timp senzatia de satietate, dar contin si vitamine si minerale.

3. Sarea


Un adult are nevoie de maxim un kg de sare pe an, insa, in tarile civilizate s-a ajuns si la un consum anual de aproximativ 10 kilograme pe cap de locuitor. Asta se intampla pentru ca este folosita in cantitati mari nu doar in condimente, dar si in snacks-uri, cartofi, fripturi, mezeluri si branzeturi.

Cand consumi mai multa sare decat trebuie, corpul tau trebuie sa recompenseze retinand lichidele pentru a tine sarea in solutie, si asta duce la inflamatii, edeme, etc. 

Alte efecte ale consumului exagerat de sare sunt:

- hipertensiune

- probleme de digestie

- insomnie

- oboseala cronica

- pierderea de calciu in oase

4. Lapte


Suntem singura specie din lume care ne hranim cu laptele altor specii, chiar si cand devenim adulti. Dupa doi ani, pierdem putin cate putin din enzima care digera laptele necesara procesarii laptelui in organism, asa ca, la varsta adulta, o pierdem aproape 90-95 %. Cum se traduce asta? Prin intoleranta la produsele lactate care se manifesta prin tot felul de simptome:

- inflamatii intestinale

- colite

- alergii

- inflamatii

Laptele este de departe de a fi alimentul sanatos, fiind deseori contaminat cu antibiotice, hormoni de crestere, erbicide, pesticide.

loading...
Site-ul www.sanatoszidezi.ro conține informații care au caracter pur informativ și nu înlocuiesc sub nicio formă consultul medical sau diagnosticul de specialitate.
Consultarea medicului este singurul mod prin care afecțiunile de care suferiți pot fi tratate.

Urmăriți-ne prin Email

Articole recente

recentposts

Articole aleatorii

randomposts