18 decembrie 2016

Ce să ai în frigider și în bucătărie dacă vrei să slăbești

O slăbire și o siluetă mult visată încep în primul rând cu cumpărăturile pe care le facem periodic la piață sau supermarket. În cazul în care vă confruntați cu o greutate excesivă, este indicat să solicitați sfatul unui medic nutriționist. Dar dacă vreți să scăpați de un kilogram, două cu care v-ați trezit după vacanță,


 o perioadă mai sedentară sau pur și simplu pentru că ați exagerat cu mâncarea într-o perioadă stresantă, este bine să vă reexaminați lista de cumpărături și să vă asigurați că aceasta conține numai alimente care, în cantități mici, vă pot ajuta să reveniți la greutatea normal. Iată ce ar trebui să conțină aceasta!


Pâine și cereale integrale

În primul rând, optați pentru pâinea integrală, cerealele integrale, variantele expandate fără zahăr, pastele integrale și orezul brun.

Acestea conțin cantități optime de fibre și vă vor ajuta să obțineți senzația de sațietate consumând cantități mici.


Carnea slabă

Apoi, alegeți întotdeauna carnea proaspătă și gătiți piept de pui fără pielita, carne slabă de curcan sau vită. Și încercați să consumați cât mai mult pește: crapul autohton de captură, hamsiile sau sardinele sunt opțiuni care au un preț bun, la o calitate excepțională.

Evitați peștele de crescătorie și pangasiusul. Dacă nu găsiți pește proaspăt tot timpul, alegeți conservele de ton sau sardină în suc propriu. De două ori pe lună, consumați carne roșie, dar optați pentru mușchiul slab de porc sau vită, gătit la cuptor cu legume.


Ouă și lactate

Ouăle și lactatele nu trebuie să vă lipsească din frigider. Cumpărați iaurturi și brânzeturi low fat sau brânzeturi maturate din care puteți rade cantități mici peste salate.

Urda este excelentă pentru slăbire.


Legume și fructe

Cât despre legume și fructe, consumați-le pe cele autohtone, de sezon. Merele, perele, prunele, pepenii și fructele de pădure românești nu trebuie să vă lipsească din meniul zilei.

La capitolul “legume”, consumați zilnic varză proaspătă, roșii, ardei, ceapă și usturoi, în combinație cu proteine animale, pentru a atenua impactul nociv al toxinelor care vin la pachet cu acestea și pentru a scădea riscul de cancer și boală cardiovasculară.


Uleiuri și condimente

Nu uitați de uleiul de măsline sau de cel de floarea-soarelui, presate la rece, care trebuie consumat crude (o linguriță în salate) și de zeama de lămâie, la fel de bună peste tot soiul de preparate.

Beți apă minerală, plată, ceai verde și nu uitați să adăugați în mâncare condimente din belșug pentru savoare dar și pentru beneficiile pe care acestea le au pentru sănătate. Pătrunjel, mărar, leuștean, busuioc, rozmarin, muștar fără zahăr, turmeric, chimen, piper, toate trebuie consumate cât mai des.
loading...
Site-ul www.sanatoszidezi.ro conține informații care au caracter pur informativ și nu înlocuiesc sub nicio formă consultul medical sau diagnosticul de specialitate.
Consultarea medicului este singurul mod prin care afecțiunile de care suferiți pot fi tratate.

Urmăriți-ne prin Email

Articole recente

recentposts

Articole aleatorii

randomposts