2 iunie 2016

Cele mai bune surse de CALCIU inafara produselor lactate

Foarte multa lume se intreaba de unde mai putem obtine calciu daca renuntam la produsele lactate. Vegetarienii bine informati stiu ca aceasta este o falsa problema si ca exista alimente care au nu doar suficient calciu, dar ofera chiar o doza si mai mare de calciu decat laptele sau branza.


Va prezentam doar cateva dintre produsele pe care puteti sa le introduceti in dieta si reusesc sa suplineasca cu succes produsele lactate. De altfel, laptele este criticat chiar si de nutritionistii mainstream, care recomanda reconsiderarea rolului acestui aliment in nutritia adultului informează nutritie.bio


Alimente bogate in calciu


Informatiile de mai jos sunt luate de pe site-ul fundatiei americane pentru osteoporoza, o sursa foarte credibila si avizata sa ofere alternative la produsele lactate in ceea ce priveste calciul.

Pentru vegetarieni:

verdeturile din categoria cruciferelor (broccoli, varza creata si varza de Bruxelles) inghetate – 360 de mg la o portie de circa 230 de grame
varza chinezeasca – 200 mg la portia de 230 g
kale – 180 mg/portie
boabe de soia – 175 mg/portie
smochinele deshidratate – 65 mg in doar doua smochine
portocalele – 55 mg/o bucata

Alte optiuni bune pentru vegetarieni sunt alimentele fortificate cu calciu, cum ar fi laptele de migdale, de soia, cocos (foto) sau de orez, tofu, cerealele sau chiar sucurile de portocale. Un pahar de lapte vegetal contine echivalentul dozei de calciu dintr-un pahar de lapte degresat de vaca, adica 300 mg.



Pentru omnivori:

sardinele in conserva – 325 mg in doar 85 de grame
somonul la conserva – 180 mg la 85 de grame
crevetii la conserva – 125 mg / 85 g

In ceea ce priveste laptele si produsele lactate (pentru cei care nu pot/vor sa renunte), trebuie sa stiti ca un pahar de lapte partial degresat are cam 300 mg de calciu, 100 de grame de ricotta are 335 mg, iar un iaurt grecesc de 170 de grame are in jur de 200 de mg de calciu. Observati ca exista o multime de alternative la produsele lactate, cu cel putin la fel de mult calciu, insa mai important decat consumul de calciu este daca reusim sa il asimilam, iar aici un rol crucial il are vitamina D.
loading...
Site-ul www.sanatoszidezi.ro conține informații care au caracter pur informativ și nu înlocuiesc sub nicio formă consultul medical sau diagnosticul de specialitate.
Consultarea medicului este singurul mod prin care afecțiunile de care suferiți pot fi tratate.

Urmăriți-ne prin Email

Articole recente

recentposts

Articole aleatorii

randomposts